Groepslessen

Sporten is meer dan lichamelijke inspanning. Wie vol overgave sport, traint zichzelf niet alleen in uithoudingsvermogen of kracht maar ook in wilskracht. Wij bieden tal van groepslessen aan met als doel spierversteviging of cardiovasculaire lessen.

Check ons aanbod.

Outdoor Workouts

Vanaf maandag 18 mei:

  • Personal Training outdoor (enkel op afspraak)
  • Groepslessen outdoor starten op (max. 19 personen/uur)
  • Fitness outdoor = alternatieve fitness start op (max. 8 personen/uur)
  • step start op met virtuele lessen en live coach lessen (max. 8 personen/uur)

Vanaf maandag 25 mei (onder voorbehoud i.v.m. wetgeving):

  • Opstart danslessen(met uitzondering van kleuters)
  • Mogelijk in groepen A+B, dansers ontvangen hierover nog een extra mail
Dans (start 25 mei onder voorbehoud i.v.m. wetgeving)
max. 19 personen
Groepslessen (vanaf 18 mei)
max. 19 personen
Alternatieve fitness (vanaf 18 mei)
max. 8 personen
step (vanaf 18 mei) max. 8 personen

Regels

Enkel op afspraak/reservatie (vraag je inlogcodes via e-mail aan info@balancehealthcenter.be)

Start reservaties zaterdag 16 mei om 10 uur

Nog verder aan te vullen indien nog allemaal van toepassing..

Figuurtraining

Een les met spierverstevigende oefeningen voor bovenlichaam , buikspieren , rugspieren , benen en billen.
Gedurende 12 weken wordt er met verschillend materiaal gewerkt volgens een vooropgesteld programma.
Dat wil zeggen dat iedere week de spieren een andere impuls krijgen zodat je lichaam zal blijven reageren en verbeteren.
Je kan dus inpikken wanneer je wil.

Instructeurs

Inge Luyten

Balance Workout

Een zeer lichaamsbewuste les waarbij verschillende methods worden gebruikt zoals pilates , yoga, ademhalingstechnieken , stretchtechnieken. Een bodyfullness workout waarvan je ten volle van kan genieten!

Instructeurs

Inge Luyten

Step

Een cardiovasculaire training waarbij combinaties worden opgebouwd.
Men werkt op een step (verhoogd platvorm met of zonder extra blokjes eronder).

Instructeurs

Koen Vercammen

Aerobic

Een cardioles waarbij men werkt in combinatiesysteem van 32 tellen. Heel dans-minded maar toch super voor je conditie.

Enige ervaring in aerobic of dans is hier wel van belang. Een les wordt gedurende 3 weken aangehouden en opgebouwd.

Instructeurs

Inge Luyten

HIIT Workout

High Intensity Interval Training = circuit training met de nadruk op core en stabilisatieoefeningen + basic maar intensieve cardio training Maandelijks werkt Inge een nieuw HIIT schema uit dat iedere maand variatie brengt in oefeningen , andere trainingsprogramma’s qua hartslag.

Er wordt momenteel gebruik gemaakt van de Tabatta HIIT = 4.02 minuten kracht met 20 seconden work/10 seconden rest gedurende 8 herhalingen van verschillende oefeningen. Deze 4.02 worden afgewisseld in Kracht en Cardio.

Er worden 4 stations Kracht opgesteld en 4 verschillende reeksen Cardio.

Alle oefeningen worden eerst grondig uitgelegd. Dan volgt er een opwarming waarbij alle spiergroepen opgewarmd worden. Op specifieke Tabata muziek start de training en Inge zorgt voor de correcte verbeteringen en motivatie. Einde van de training is er ook een reeks gezamelijke stretchoefeningen.

Deze training wordt zeer individueel aangepast zodat iedereen meekan en leert progressief werken. Een pittige training met zeer veel resultaten.

Yes you have to try HIIT! Just HIIT it!

Instructeurs

Inge Luyten

Dance Workout

Hou je van dansen en wil je terwijl ook aan je conditie en spieren werken? Voor deze super leuke workout heb je geen echte danservaring voor nodig.

Maandelijks nieuwe choreo’s.

Instructeurs

Juta Vercammen

Yoga

Yoga bestaat uit eeuwenoude Oosterse technieken die gericht zijn op het ontwikkelen van een heldere en creatieve geest in een gezond lichaam.

RustOntspanningKrachtAdemhalingAnti-stress

Instructeurs

Annick Gios